Pojedinačna poreska evidencija

Pojedinačna poreska evidencija (PPE) – Objašnjenje, obaveze i podnošenje preko SEF-a

Sve što treba da znate

Evidentiranje poreza na dodatnu vrednost (PDV) obavezno je za sve privredne subjekte koji su u sistemu PDV-a.

Šta je pojedinačna poreska evidencija?

Pojedinačna poreska evidencija (PPE) je zakonom propisan dokument u okviru poreskog sistema kojim PDV dužnik evidentira PDV koji ranije nije automatski evidentiran u nekom od sistema u nadležnosti Ministarstva finansija i to: SEF, Sistem za upravljanje fiskalizacijom ili Carinski sistem.

Jednostavnije rečeno, svi privredni subjekti koji su u sistemu PDV-a i korisnici su Sistema elektronskih faktura (SEF), a svoje fakture i druga dokumenta koja utiču na promet šalju mimo SEF-a, dužni su da evidentiraju obaveze PDV-a kroz dokument pojedinačna poreska evidencija.

Ko je u zakonskoj obavezi da preda PPE i na koji način?

Obavezu podnošenja pojedinačne poreske evidencije imaju svi poslodavci, pravna lica, preduzetnici tj. svi privredni subjekti koji su u sistemu PDV-a.

Ovaj dokument evidentira se na Sistemu elektronskog fakturisanja (SEF) koji je u nadležnosti Ministarstva finansija.

Koja dokumenta su obuhvaćena pojedinačnom poreskom evidencijom?

Pojedinačnom poreskom evidencijom prijavljuje se porez koji je iskazan na sledećim dokumentima (koja kupcu nisu poslati preko SEF-a):

  • Izdate fakture tj. konačni računi;
  • Avansni računi;
  • Dokumenta o smanjenju odnosno povećanju (knjižna odobrenja, knjižna zaduženja);
  • Interni obračuni (primljene fakture za usluge iz inostranstva za koje se primalac smatra poreskim dužnikom – čest primer su usluge oglašavanja na društvenim mrežama, promet iz oblasti građevinarstva, promet sekundarnih sirovina itd.).

Kako se podnosi PDV evidencija?

PDV evidencija podnosi se za svaki dokument koji stvara PDV obavezu ponaosob. To znači da se mora kreirati evidencija za svaku fakturu, avansni račun, dokument o smanjenju (knjižno odobrenje) i dokument o povećanju (knjižno zaduženje) ukoliko isti nije evidentiran na SEF-u.

Evidencija se može podneti direktno na SEF-u što iziskuje dodatni napor kako bi se izbegle greške prilikom ručnog unosa iznosa PDV-a kao i drugih pojedinosti same evidencije.

Druga opcija je slanje evidencije iz specijalizovane aplikacije kao što je MiniBIZ. Poštujući sve zakonske regulative, aplikacija MiniBIZ omogućava vam da ovu prijavu popunite automatski na osnovu prethodno kreiranih faktura i drugih dokumenata u okviru same aplikacije. Prijava se šalje direktno na vaš SEF nalog.

Koliko često se predaje PPE?

Pojedinačna poreska evidencija podnosi se mesečno ili kvartalno (tromesečno) u zavisnosti od toga da li je u pitanju mesečni ili kvartalni poreski obveznik.

Rok za podnošenje prijave je 10 dana nakon isteka poreskog perioda za koji se vrši evidencija tj. perioda u kojem je nastala PDV obaveza.

S obzirom da se pojedinačna poreska evidencija podnosi kao poseban dokument za svaki dokument na osnovu kojeg je nastala obaveza poreza istu možete slati na SEF odmah nakon nastanka poreske obaveze tj. izdavanja dokumenta (fakture, avansnog računa, …). Ovakav način evidencije omogućava vam da blagovremeno i bez opterećenja izmirite svoje obaveze, a aplikacija MiniBIZ pomoći će vam da  ovaj posao uradite brzo i jednostavno, koristeći automatiku kreiranja i slanja prijave.

Ukoliko želite da saznate više o mogućnostima aplikacije MiniBIZ detalje pogledajte na stranici O programu.

Comments are closed.