Greške koje se javljaju prilikom slanja faktura na SEF (Sistem Elektronskih Faktura)

Greške koje se javljaju prilikom slanja faktura na SEF (Sistem Elektronskih Faktura)

i kako ih rešiti

Prilikom slanja e-faktura na SEF, aplikacija MiniBIZ kontroliše ispravnost fakture i sprečava njihovo slanje. Korisnik dobija obaveštenje o grešci i smernice kako iste da ispravi. Međutim, može se desiti da faktura prođe kontrolu aplikacije ali SEF ipak vrati grešku. Često su ove greške nejasne.

Kako bismo pomogli svojim korisnicima da što lakše reše ovaj problem predstavljamo Vam spisak najčešćih grešaka i načine na koji iste možete rešiti.

“IssueDate is not correct because it cannot be different from todays”

SEF prihvata isključivo e-fakture sa današnjim datumom. Nije moguće slanje fakture ni sa datumom dokumenta starijim, niti mlađim od današnjeg što znači da nije moguće retroaktivno slanje ili slanje e-fakture unapred.

Ukoliko dobijete ovu poruku ispravite datum dokumenta na današnji i ponovite slanje e-fakture.

“When receiver is budget user order number, contract number or lot number is required”

Prilikom slanja faktura budžetskim korisnicima obavezno je navesti broj ugovora. Ovo polje ne sme ostati prazno, a ukoliko nemate broj ugovora dovoljno je uneti crticu.

“InoviceNumber contains duplicates”

Ukoliko pokušavate slanje fakture sa brojem dokumenta koji je već evidentiran na SEF-u, ponovno slanje nije moguće.

Najbolja praksa je da proverite na svom profilu na SEF-u da li postoji faktura sa istim brojem dokumenta kao one koju pokušavate da pošaljete. Ukoliko je to slučaj, novoj fakturi morate promeniti broj.

Može se desiti da je neko ko ima pristup Vašem nalogu na SEF-u kreirao fakturu tamo bez korišćenja aplikacije zbog čega Vam preporučujemo da za kreiranje fakture koristite isključivo program koji automatski dodeljuje brojeve faktura bez mogućnosti ponavljanja.

„Unauthorized”

Može se desiti na API ključ za Vašu firmu koji ste preuzeli sa SEF-a nije dobar ili nije aktiviran.

Proverite API ključ na svom profilu na SEF-u. Ukoliko nije aktiviran, aktivirajte ga a nakon toga kliknite na taster „Save“ kako bi podešavanja ostala sačuvana.

“Invalid user type for debtor”

Poruka označava da fakture ne treba da se šalju i na CRF za datog budžetskog korisnika. Potrebno je da najpre obrišete fakturu sa greškom ako stoji kao “Nacrt” na portalu SEF-a (sajtu e-Fakture), a onda da je pošaljete ponovo, ali ovog puta ne treba da bude čekirana opcija “račun ide na SEF”.

“Source invoice with invoice number ‘xx/xx’ must be approved”

Ova poruka označava da knjižno odobrenje, koje pokušavate da pošaljete na SEF, ne može biti poslato jer faktura na osnovu kojoj ga izdajete nije prihvaćena ili odbijena od strane kupca.

“Invoice document reference Id as source invoice number is mandatory for CreditNote document types”

Knjižno odobrenje koje šaljete na SEF nema referencu na fakturu za koju je urađen povrat.

“Payee financial account Id is not defined”

Ukoliko se javi ova poruka proverite da li ste uneli bar jedan tekući račun u podatke o kupcima.

Otvorite opadajuću listu komitenata na Vašoj fakturi. Kliknite na taster „olovčice“ pored odabranog komitenta. Na kartici Tekući računi unesite bar jedan tekući račun i označite ga kao glavnog.

Druga opcija je da otvorite opciju Šifarnici / O komitentima / Komitenti / kartica Tekući računi i unesite bar jedan tekući račun za odabranog komitenta i označite ga kao glavnog.

“Quantity on invoice linces of prepayment must be 1”

Ova poruka upozorava da je na avansnom računu jedina dozvoljena količina za pojedinačnu stavku “1”. Nije moguće staviti artikal i njegovu količinu prilikom izdavanja avansnog računa.

Potrebno je da to bude jedna stavka za jednu poresku tarifu sa količinom “1” i jedinicom mere “kom”.

“Unit code on invoice lines of prepayment must be proper unit of measure”

Ova poruka upućuje na to da je na avansnom računu jedina dozvoljena jedinica mere „kom“ tj. komad. Svaka druga jedinica mere smatraće se neispravnom.

“Cannot send document to CIR for this receiver”

Poruka označava da faktura za tog kupca ne treba da se registruje i na CRF-u iako je budžetski korisnik, već je potrebno poslati fakturu samo na SEF.

“Calculation number is not unique”

Poruka označava da dokument sa brojem koji pokušavate da pošaljete već postoji u Pojedinačnoj Evidenciji PDV-a.

Prednost aplikacije MiniBIZ je i u tome što automatski dodeljuje brojeve dokumenata stoga nema bojazni da će se brojevi duplirati, a korisnik o tome ne mora da vodi računa.

“Company with vat number „xxxyyyzzz” is a budget user”

Ova poruka ukazuje da je kupac sa navedenim PIB-om korisnik javnih sredstava i da je potrebno da, pre slanja dokumenta na SEF, u podatke ovog komitenta dodati njegov JBKJS, odnosno, jedinstveni broj korisnika javnih sredstava.

Ukoliko u aplikaciji MiniBIZ koristite funkciju povlačenja podataka sa servisa NBS (Narodne banke Srbije) aplikacija će uneti ovaj broj za Vas ukoliko je isti evidentiran kod NBS.

Comments are closed.